Ana Sayfa Yap         Sık Kullanılanlara Ekle           İletişim    

  GİB E-Arşiv Portal'da Son Günlerde Kesintiler Yaşanmaktadır (19.11.2024)      GİB: Akaryakıt Satışlarında UTTS Kullanılması Hakkında Duyuru (19.11.2024)      Gelir ve Kurum Geçici Vergi Beyannamelerinin Verilme ve Ödeme Süreleri Uzatıldı (15.11.2024)      YN ÖKC Mükelleflerine Bankalar Tarafından Verilen Pos Cihazlarının Geri Alınma İşlemi 10.01.2025 Tarihine Ertelenmiştir (15.11.2024)      İşte Kullanılan Taşıtların “Ulusal Taşıt Tanıma Sistemine (UTTS)” 31/12/2024 Tarihine Kadar Kayıt Ettirme Zorunludur (14.11.2024)      Mal ve Hizmetlere Uygulanacak Katma Değer Vergisi Oranlarının Tespitine İlişkin Kararda Değişiklik Yapılmasına Dair Karar (Karar Sayısı: 9126) (14.11.2024)      7531 Bazı Kanunlarda Değişiklik Yapılmasına Dair Kanun (14.11.2024)      SGK Genelgesi 2024/13 Yayınlandı (13.11.2024)      E-Fatura ve E-Arşiv Fatura Uygulamasına Dahil Olmayan Mükelleflerce Düzenlenecek Tüm Faturaların, E-Arşiv Fatura Olarak Düzenlenmesi Zorunluluğu Getiriliyor (13.11.2024)      E-Defter Uygulaması Başvuru Dilekçesi GİB Dijital Vergi Dairesinden Yapılacak (13.11.2024)      Bütünleşik Kamu Mali Yönetim Bilişim Sistemi Uygulama Usul ve Esasları Hakkında Yönetmelikte Değişiklik Yapılmasına Dair Yönetmelik (13.11.2024)      435 Sıra No.lu Vergi Usul Kanunu Genel Tebliği Kapsamında Bilgi Girişi (13.11.2024)      E-Defter Uygulamasına Dahil Olan Mükelleflerin Dikkatine (12.11.2024)      Vergi Usul Kanunu Genel Tebliği (Sıra No: 509)’Nde Değişiklik Yapılmasına Dair Tebliğ (Sıra No: 573) (12.11.2024)      Bilanço Esasına Göre Defter Tutan Tüm Mükelleflere 1 Ocak 2025 Tarihinden İtibaren E-Defter Uygulamasına Geçme Zorunluluğu Getirildi (11.11.2024)      E-Defter ve Berat Yükleme Tarihleri Değişti (08.11.2024)      E-Defter Genel Tebliği (Sıra No: 1)’nde Değişiklik Yapılmasına Dair Tebliğ (Sıra No: 5) (08.11.2024)      TÜRMOB: Enflasyon Düzeltmesine İlişkin VUK Sirküleri (04.11.2024)      7256 ve 7326 sayılı Yapılandırma Kanunlarının Taksit Ödeme Sürelerinin Uzatılmasına İlişkin 1/11/2024 Tarihli ve 9078 Sayılı Cumhurbaşkanı Kararı 2/11/2024 Tarihli ve 32710 Sayılı Resmî Gazete’de Yayımlandı (02.11.2024)      VUK Sirküler 176 - Enflasyon Düzeltmesi Uygulaması (01.11.2024)     

HAVA DURUMU

MAKALELER


e-Bildirge Zorunluluk Uygulamasında Yapılan Değişiklik

Bursa; 27.09.2006

Bilgi; 2006 – 58

 

 

 

A C E L E  VE  Ö N E M L İ

 

 

Ekli SSK genelgesi gereğince Kasım 2006 ve sonraki dönemlerde 2 ve daha fazla işçi çalıştırılan işyerleri, SSK aylık bildirgelerini e-bildirge olarak bildirmek zorundadır.

 

Herhangi bir idari para cezasına sebebiyet vermemek için aşağıdaki tebliğe göre hareket edilmesi önemle rica olunur.

 

NOT: Bağlantılı veya ortak olduğunuz firmalar içinde bu karar geçerlidir.

 

YEMİNLİ MALİ MÜŞAVİR

CEVDET AKÇAKOCA

 

 

 

 

 

SOSYAL GÜVENLİK KURUMU BAŞKANLIĞI

SSK Sigorta Primleri Daire Başkanlığı (Devredilen)

Ankara

 

TARİH: 27/09/2006

SAYI       : B.13.2.SSK.5.01.08/VIII-031/ 756263

KONU      : e-Bildirge Zorunluluk Uygulamasında Yapılan Değişiklik                                                   

 

GENELGE

16-382 Ek

 

Bilindiği gibi,  2004/Mayıs ayı ile takip eden aylara ilişkin olarak düzenlenen aylık prim ve hizmet belgesinin resmi-özel sektör ayırımı yapılmaksızın tüm illerde; bir ila yedi arasında sigortalı çalıştırılan işyerlerinden isteyenlerin, sekiz (dahil) veya daha fazla sigortalı çalıştırılan işyerlerinin ise zorunlu olarak internet ortamında göndermeleri gerektiği, 06.04.2004 tarih ve 16-313 Ek sayılı Genelgemizde  açıklanmıştır.

 

Yine bilindiği ve 29.04.2005 tarihli, 16-340 Ek sayılı Genelgemizde de belirtildiği gibi, aylık prim ve hizmet belgesinin internet ortamında gönderilmesindeki zorunluluk kapsamına, 2005/Mayıs, Haziran ve Temmuz aylarında 5 ve üzerinde, 2005/Ağustos ve takip eden aylarda ise, 3 ve üzerinde sigortalı çalıştıran özel ve resmi sektör işverenleri de dahil edilmiş bulunmaktadır.

 

        Bu defa, Yönetim Kurulumuzun 18.09.2006 tarih ve IX/425 sayılı kararı ile;

 

                2006/Kasım ve takip eden aylara ait özel ve resmi sektör işyerlerinde 2 ve üzerinde sigortalı çalıştıran işverenlerin bu ve sonraki aylara ait Aylık Prim ve Hizmet Belgelerini, internet üzerinden e-bildirge uygulaması ile Kurumumuza göndermeleri zorunluluğu getirilmiştir.

 

                Buna göre, 2006/Kasım ve takip eden aylarda işyerlerinde 2 ve üzerinde sigortalı çalıştıran özel ve resmi sektör işverenlerinin bu aylara ait Aylık Prim ve Hizmet belgelerini yasal süresi içinde e-Bildirge uygulaması ile internet üzerinden Kurumumuza göndermeleri gerekmektedir.

 

                Aylık Prim ve Hizmet Belgelerini internet üzerinden vermekle zorunlu tutulan işverenlerin, anılan belgeleri kağıt ortamında yasal süresi içerisinde Kuruma vermeleri halinde, haklarında 506 sayılı Kanunun 140 ıncı maddesi uyarınca  idari para cezası uygulanacaktır.

 

                Bu nedenle, 2006/Kasım ve takip eden aylarda işyerlerinde 2 ve üzerinde sigortalı çalıştıran özel ve resmi sektör işverenlerinin, bu yasal zorunluluk karşısında gereksiz yere idari para cezası müeyyidesi ile karşı karşıya kalmamaları için bugüne kadar e-Bildirge kullanıcı kodu ve şifrelerini almamışlarsa (şifre üretim işlemleri zaman aldığından) bir an önce “e-bildirge Hizmetleri Başvuru Formu” ile              “e-bildirge sözleşmesini” doldurarak işyerlerinin işlem gördüğü Sigorta/Sigorta İl Müdürlüğüne başvurup kullanıcı kodu ve kullanıcı şifrelerini almaları gerekmektedir.

 

                İşverenlerimizin herhangi bir mağduriyetle karşılaşmamaları bakımından;

 

1- e-Bildirge zorunluluğu konusunda yapılan değişikliğin kamuoyuna duyurulması için bölgenizdeki yazılı ve görsel basın kuruluşları nezdinde gerekli girişimde bulunulması,

 

2- e-Bildirge zorunluluğu konusunda yapılan değişiklikten doğrudan etkilenecek olan işverenlerimizin ve meslek mensuplarının mağduriyetlerinin önlenmesi amacıyla bölgenizdeki işveren ve muhasebecilerin bağlı olduğu odaların yapılan değişiklik konusunda yazılı olarak bilgilendirilmeleri,

 

3- 2006/Kasım ve takip eden aylarda 2 ve üzeri sigortalı çalıştıran işyerlerinin, Aylık Prim ve Hizmet Belgelerini internet üzerinden e-Bildirge uygulaması ile Kurumumuza göndermeleri zorunlu tutulduğundan, Üniteniz kayıtlarından yukarıda belirtilen sayıda sigortalı çalıştıran işyerlerinin tespitinin yapılarak (listesi alınarak), şayet bugüne kadar e-Bildirge uygulamasına başvurmamış veya başvurmuş ve şifrelerini almış olmalarına rağmen, e-Bildirge uygulamasından yararlanmamışlar ise, bu işverenlerin başvurularını yapmaları veya daha önce almış oldukları şifre ile Aylık Prim ve Hizmet Belgelerini internet ortamında Kurumumuza göndermeleri konusunda kendilerine telefonla veya başka yolla birebir ulaşılmak suretiyle gerekli bilgilendirme ve uyarının yapılması,

 

                Gerekmektedir.

 

                Bilgi edinilmesini ve gereğinin buna göre yapılmasını rica ederiz.

İbrahim ULAŞ                             Dr.Özkan DALBAY                                                                          

Genel Müdür V.                              Kurum Başkanı V.


                             

AKÇAKOCA Yeminli Mali Müşavirlik Ltd. Şti.

Adres:      Kükürtlü Mh. 3. Kardelen Sokak, Yıldız Apt. Sitesi Yıldız Apt. Blok No. 2A Osmangazi/Bursa

                 
29 Ekim Mah. Muammer Aksoy Cad. Kirmikil İş Merkezi No:26 /18 ve 22 Nilüfer /Bursa

Tel:           (0224) 233 28 20

E-Posta:   cevdeta@cevdetakcakoca.com  -   akcakoca@superonline.com



Her hakkı saklıdır. 2010 www.akcakocaymm.com.tr

Web Tasarım   
www.MuhasebeTR.com