Ana Sayfa Yap         Sık Kullanılanlara Ekle           İletişim    

  GİB E-Arşiv Portal'da Son Günlerde Kesintiler Yaşanmaktadır (19.11.2024)      GİB: Akaryakıt Satışlarında UTTS Kullanılması Hakkında Duyuru (19.11.2024)      Gelir ve Kurum Geçici Vergi Beyannamelerinin Verilme ve Ödeme Süreleri Uzatıldı (15.11.2024)      YN ÖKC Mükelleflerine Bankalar Tarafından Verilen Pos Cihazlarının Geri Alınma İşlemi 10.01.2025 Tarihine Ertelenmiştir (15.11.2024)      İşte Kullanılan Taşıtların “Ulusal Taşıt Tanıma Sistemine (UTTS)” 31/12/2024 Tarihine Kadar Kayıt Ettirme Zorunludur (14.11.2024)      Mal ve Hizmetlere Uygulanacak Katma Değer Vergisi Oranlarının Tespitine İlişkin Kararda Değişiklik Yapılmasına Dair Karar (Karar Sayısı: 9126) (14.11.2024)      7531 Bazı Kanunlarda Değişiklik Yapılmasına Dair Kanun (14.11.2024)      SGK Genelgesi 2024/13 Yayınlandı (13.11.2024)      E-Fatura ve E-Arşiv Fatura Uygulamasına Dahil Olmayan Mükelleflerce Düzenlenecek Tüm Faturaların, E-Arşiv Fatura Olarak Düzenlenmesi Zorunluluğu Getiriliyor (13.11.2024)      E-Defter Uygulaması Başvuru Dilekçesi GİB Dijital Vergi Dairesinden Yapılacak (13.11.2024)      Bütünleşik Kamu Mali Yönetim Bilişim Sistemi Uygulama Usul ve Esasları Hakkında Yönetmelikte Değişiklik Yapılmasına Dair Yönetmelik (13.11.2024)      435 Sıra No.lu Vergi Usul Kanunu Genel Tebliği Kapsamında Bilgi Girişi (13.11.2024)      E-Defter Uygulamasına Dahil Olan Mükelleflerin Dikkatine (12.11.2024)      Vergi Usul Kanunu Genel Tebliği (Sıra No: 509)’Nde Değişiklik Yapılmasına Dair Tebliğ (Sıra No: 573) (12.11.2024)      Bilanço Esasına Göre Defter Tutan Tüm Mükelleflere 1 Ocak 2025 Tarihinden İtibaren E-Defter Uygulamasına Geçme Zorunluluğu Getirildi (11.11.2024)      E-Defter ve Berat Yükleme Tarihleri Değişti (08.11.2024)      E-Defter Genel Tebliği (Sıra No: 1)’nde Değişiklik Yapılmasına Dair Tebliğ (Sıra No: 5) (08.11.2024)      TÜRMOB: Enflasyon Düzeltmesine İlişkin VUK Sirküleri (04.11.2024)      7256 ve 7326 sayılı Yapılandırma Kanunlarının Taksit Ödeme Sürelerinin Uzatılmasına İlişkin 1/11/2024 Tarihli ve 9078 Sayılı Cumhurbaşkanı Kararı 2/11/2024 Tarihli ve 32710 Sayılı Resmî Gazete’de Yayımlandı (02.11.2024)      VUK Sirküler 176 - Enflasyon Düzeltmesi Uygulaması (01.11.2024)     

HAVA DURUMU

MAKALELER


KASADAKİ FAZLA PARA

Bursa; 27.09.2006

            

 

KASADAKİ FAZLA PARA

 

 

   2006 yıl sonu gelirken değişmekte olan vergi kanunları, artırılacak vergiler gündemi oluşturuyor.

 

   Değişen vergi kanunları, artırılan vergiler yine vergisini tam vermeye çalışan, kayıt içindeki ZAVALLI VERGİ MÜKELLEFLERİNİ yakından ilgilendiriyor. Vurun abalıya! Fakat bu değişiklikler 2007 ve daha sonraki yılları ilgilendiriyor. Oysa, 2006 yılını ilgilendiren vergi sistemi içinde firmaların yanlışları veya aksaklıkları daha önemli geliyor bana.

 

   Doğan aksaklıklardan biri de KASADAKİ FAZLA MİKTARDA OLAN PARA’DIR.

 

   Firmalar, eskiden beri hemen hemen her türlü işlemlerini kasadan veya ortaklar cari hesabından geçirirler. Bu işlemlerin sonucu bir de bakarsınız ki

 

   a) Kasada yüz milyarlarca para

   b) Ortaklarda yüz milyarlarca borç veya alacak.

   c) Bundan sonra da inceleme elemanlarının yazdığı raporlarla yüz milyarlarca ceza    

 

   2003 yılından itibaren 320-323-332 sayılı Vergi Usul Kanunu tebliğleri ile en son 8.000 (sekizbin) YTL. ve daha fazla tutardaki tahsilat ve ödemelerin banka ve PTT aracılığı ile yapılması zorunluluğu getirilmiştir.

 

   Tahsilat ve ödemelerin bankalar aracılığı ile yapılması zorunluluğu sonucu kasa hesabının YTL. cinsinden tutarı daha fazla önem arz etmeye başlamıştır.

 

   Dönem sonunda kasa bakiyesi şirket ihtiyaçlarına uyacak şekilde ve ticari teamüllere uygun olarak en az bir tutarda olmalıdır.

 

   Şirket ihtiyaçlarına uygun tutar, her firmaya göre farklı olabilir. İşletmenin günlük, aylık, haftalık ödemeleri ve tahsilatı takip edilerek ihtiyaç tespit edilmeli ve kasada ihtiyaç fazlası nakit olmamalıdır.

 

   Aksi davranışta; yani kasada fazla para gözüküyor ve herhangi bir denetimde para fiilen de kasada bulunmuyorsa;

 

   a) Ticari teamüle uygun olmayan davranışta bulunulduğu

   b) Basiretli bir işadamı gibi kasadaki para değerlendirilmediği

   c) Şirket, elde edilecek faiz gelirinden mahrum bırakıldığı gerekçesiyle firmalar Vergi Usul Kanunu’nun 30/4. maddesi esas alınarak cezalı tarhiyata tabi tutulur.

 

 

   SONUÇ:

 

   Firmaların kasalarının bakiyesini dikkatle inceleyerek ihtiyaç fazlası nakit bulundurmamaya, lüzumsuz cezaları önlemeye ve kasadan 8.000 YTL:den fazla (işçilik ödemeleri hariç) ödeme yapmamak konusunda çok dikkatli olmaları gerekmektedir.

 

 

 Yeminli Mali Müşavir  

  Cevdet Akçakoca


                             

AKÇAKOCA Yeminli Mali Müşavirlik Ltd. Şti.

Adres:      Kükürtlü Mh. 3. Kardelen Sokak, Yıldız Apt. Sitesi Yıldız Apt. Blok No. 2A Osmangazi/Bursa

                 
29 Ekim Mah. Muammer Aksoy Cad. Kirmikil İş Merkezi No:26 /18 ve 22 Nilüfer /Bursa

Tel:           (0224) 233 28 20

E-Posta:   cevdeta@cevdetakcakoca.com  -   akcakoca@superonline.com



Her hakkı saklıdır. 2010 www.akcakocaymm.com.tr

Web Tasarım   
www.MuhasebeTR.com