Ana Sayfa Yap         Sık Kullanılanlara Ekle           İletişim    

  GİB E-Arşiv Portal'da Son Günlerde Kesintiler Yaşanmaktadır (19.11.2024)      GİB: Akaryakıt Satışlarında UTTS Kullanılması Hakkında Duyuru (19.11.2024)      Gelir ve Kurum Geçici Vergi Beyannamelerinin Verilme ve Ödeme Süreleri Uzatıldı (15.11.2024)      YN ÖKC Mükelleflerine Bankalar Tarafından Verilen Pos Cihazlarının Geri Alınma İşlemi 10.01.2025 Tarihine Ertelenmiştir (15.11.2024)      İşte Kullanılan Taşıtların “Ulusal Taşıt Tanıma Sistemine (UTTS)” 31/12/2024 Tarihine Kadar Kayıt Ettirme Zorunludur (14.11.2024)      Mal ve Hizmetlere Uygulanacak Katma Değer Vergisi Oranlarının Tespitine İlişkin Kararda Değişiklik Yapılmasına Dair Karar (Karar Sayısı: 9126) (14.11.2024)      7531 Bazı Kanunlarda Değişiklik Yapılmasına Dair Kanun (14.11.2024)      SGK Genelgesi 2024/13 Yayınlandı (13.11.2024)      E-Fatura ve E-Arşiv Fatura Uygulamasına Dahil Olmayan Mükelleflerce Düzenlenecek Tüm Faturaların, E-Arşiv Fatura Olarak Düzenlenmesi Zorunluluğu Getiriliyor (13.11.2024)      E-Defter Uygulaması Başvuru Dilekçesi GİB Dijital Vergi Dairesinden Yapılacak (13.11.2024)      Bütünleşik Kamu Mali Yönetim Bilişim Sistemi Uygulama Usul ve Esasları Hakkında Yönetmelikte Değişiklik Yapılmasına Dair Yönetmelik (13.11.2024)      435 Sıra No.lu Vergi Usul Kanunu Genel Tebliği Kapsamında Bilgi Girişi (13.11.2024)      E-Defter Uygulamasına Dahil Olan Mükelleflerin Dikkatine (12.11.2024)      Vergi Usul Kanunu Genel Tebliği (Sıra No: 509)’Nde Değişiklik Yapılmasına Dair Tebliğ (Sıra No: 573) (12.11.2024)      Bilanço Esasına Göre Defter Tutan Tüm Mükelleflere 1 Ocak 2025 Tarihinden İtibaren E-Defter Uygulamasına Geçme Zorunluluğu Getirildi (11.11.2024)      E-Defter ve Berat Yükleme Tarihleri Değişti (08.11.2024)      E-Defter Genel Tebliği (Sıra No: 1)’nde Değişiklik Yapılmasına Dair Tebliğ (Sıra No: 5) (08.11.2024)      TÜRMOB: Enflasyon Düzeltmesine İlişkin VUK Sirküleri (04.11.2024)      7256 ve 7326 sayılı Yapılandırma Kanunlarının Taksit Ödeme Sürelerinin Uzatılmasına İlişkin 1/11/2024 Tarihli ve 9078 Sayılı Cumhurbaşkanı Kararı 2/11/2024 Tarihli ve 32710 Sayılı Resmî Gazete’de Yayımlandı (02.11.2024)      VUK Sirküler 176 - Enflasyon Düzeltmesi Uygulaması (01.11.2024)     

HAVA DURUMU

MAKALELER


Ba ve Bs Formlarının Beyan Süresi Uzatıldı

Bursa, 26.02.2007

            

MUHASEBE BÖLÜMÜNÜN DİKKATİNE

Daha önce de sizlere bildirdiğimiz üzere Ba ve Bs formlarının beyan süreleri 02.NİSAN 2007 Pazartesi gününe kadar uzatılmıştır. Bununla ilgili sirkü yazımız ekindedir. İyi Çalışmalar.

CEVDET AKÇAKOCA

YEMİNLİ MALİ MÜŞAVİR

T.C.
MALİYE BAKANLIĞI
Gelir İdaresi Başkanlığı

VERGİ USUL KANUNU SİRKÜLERİ /25

Konusu

: 28/02/2007 tarihine kadar verilmesi gereken 2006 dönemine ilişkin Ba ve Bs bildirim formlarının verilme süresinin uzatılması ile formların verilme şekli hakkında Başkanlığımıza yansıyan tereddütlerle ilgili açıklamalar.

Tarihi

: 23/02/2007

Sayısı

: VUK-25/2007-1 /Form Ba ve Form Bs -2

İlgili olduğu maddeler

: 213 sayılı Vergi Usul Kanunu 148, 149 ve Mükerrer 257 maddesi


1-Giriş:

362 Sıra No.lu Vergi Usul Kanunu Genel Tebliği ile bilanço esasına göre defter tutan mükelleflerin 2006 dönemine ilişkin Form Ba (Mal ve Hizmet Alımlarına İlişkin Bildirim Formu) ve Form Bs (Mal ve Hizmet Satışlarına İlişkin Bildirim Formu) bildirimlerinin verilme süresinin uzatılması ile formların verilme şekli hakkında Başkanlığımıza yansıyan tereddütlerle ilgili açıklamalar bu sirkülerin konusunu oluşturmaktadır.

2- Bildirim formlarının verilme süresinin uzatılması:

28 Şubat 2007 tarihine kadar verilmesi gereken 2006 dönemine ilişkin "Form Ba" ve "Form Bs" bildirimlerinin verilme süresi, ilgili meslek odaları ve mükelleflerden gelen talepler üzerine 02 Nisan 2007 tarihine kadar uzatılmıştır.

3- Bildirim formlarının düzenlenmesinde tereddüt edilen konularla ilgili olarak aşağıdaki açıklamaların yapılmasına ihtiyaç duyulmuştur:

Anılan Genel Tebliğin "2.1. Bildirimleri Elektronik Ortamda Vermesi Gereken Mükellefler" başlıklı bölümünde; Malmüdürlüklerine bağlı olan mükellefler hariç olmak üzere, bildirimlerini elektronik ortamda vermek zorunda olmayan mükelleflerin -istemeleri halinde- bildirimlerini elektronik ortamda verebilecekleri açıklanmıştır.

Genel Tebliğin "2.3. Bildirimleri Kağıt Ortamında Vermesi Gereken Mükellefler" başlıklı bölümünde ise, bilanço esasına göre defter tutmakla birlikte, ilgili yıla ait gelir veya kurumlar vergisi beyannamelerini elektronik ortamda vermek zorunda olmayan mükellefler ile Malmüdürlüklerine bağlı olan mükelleflerin, bildirim formlarını, bağlı bulundukları vergi dairesi veya Malmüdürlüklerine kağıt ortamında vermek zorunda oldukları düzenlenmiş bulunmaktadır.

Bu düzenlemelerin birlikte değerlendirilmesinden; Malmüdürlüğüne bağlı olmayan ve gelir vergisi veya kurumlar vergisi beyannamesini elektronik ortamda verme zorunluluğu bulunmayan mükelleflerin, istemeleri halinde elektronik ortamda bildirimde bulunabilecekleri, ancak, elektronik ortamda bildirimde bulunmak istememeleri halinde mutlaka kağıt ortamında bildirim vermek zorunda oldukları şeklinde anlaşılması gerekmektedir.

Buna göre, Malmüdürlüğüne bağlı olmayan ve bildirimlerini herhangi bir zorunluluk olmaksızın elektronik ortamda vermek isteyen mükelleflerin bu yolla bildirimde bulunmaları mümkün olup, gerekli işlemlerin yapılmasında herhangi bir sakınca bulunmamaktadır.

Diğer taraftan, Malmüdürlüklerine bağlı olan mükellefler, bildirimlerini, kağıt ortamında vereceklerdir.

Duyurulur.


                             

AKÇAKOCA Yeminli Mali Müşavirlik Ltd. Şti.

Adres:      Kükürtlü Mh. 3. Kardelen Sokak, Yıldız Apt. Sitesi Yıldız Apt. Blok No. 2A Osmangazi/Bursa

                 
29 Ekim Mah. Muammer Aksoy Cad. Kirmikil İş Merkezi No:26 /18 ve 22 Nilüfer /Bursa

Tel:           (0224) 233 28 20

E-Posta:   cevdeta@cevdetakcakoca.com  -   akcakoca@superonline.com



Her hakkı saklıdır. 2010 www.akcakocaymm.com.tr

Web Tasarım   
www.MuhasebeTR.com