Ana Sayfa Yap         Sık Kullanılanlara Ekle           İletişim    

  GİB E-Arşiv Portal'da Son Günlerde Kesintiler Yaşanmaktadır (19.11.2024)      GİB: Akaryakıt Satışlarında UTTS Kullanılması Hakkında Duyuru (19.11.2024)      Gelir ve Kurum Geçici Vergi Beyannamelerinin Verilme ve Ödeme Süreleri Uzatıldı (15.11.2024)      YN ÖKC Mükelleflerine Bankalar Tarafından Verilen Pos Cihazlarının Geri Alınma İşlemi 10.01.2025 Tarihine Ertelenmiştir (15.11.2024)      İşte Kullanılan Taşıtların “Ulusal Taşıt Tanıma Sistemine (UTTS)” 31/12/2024 Tarihine Kadar Kayıt Ettirme Zorunludur (14.11.2024)      Mal ve Hizmetlere Uygulanacak Katma Değer Vergisi Oranlarının Tespitine İlişkin Kararda Değişiklik Yapılmasına Dair Karar (Karar Sayısı: 9126) (14.11.2024)      7531 Bazı Kanunlarda Değişiklik Yapılmasına Dair Kanun (14.11.2024)      SGK Genelgesi 2024/13 Yayınlandı (13.11.2024)      E-Fatura ve E-Arşiv Fatura Uygulamasına Dahil Olmayan Mükelleflerce Düzenlenecek Tüm Faturaların, E-Arşiv Fatura Olarak Düzenlenmesi Zorunluluğu Getiriliyor (13.11.2024)      E-Defter Uygulaması Başvuru Dilekçesi GİB Dijital Vergi Dairesinden Yapılacak (13.11.2024)      Bütünleşik Kamu Mali Yönetim Bilişim Sistemi Uygulama Usul ve Esasları Hakkında Yönetmelikte Değişiklik Yapılmasına Dair Yönetmelik (13.11.2024)      435 Sıra No.lu Vergi Usul Kanunu Genel Tebliği Kapsamında Bilgi Girişi (13.11.2024)      E-Defter Uygulamasına Dahil Olan Mükelleflerin Dikkatine (12.11.2024)      Vergi Usul Kanunu Genel Tebliği (Sıra No: 509)’Nde Değişiklik Yapılmasına Dair Tebliğ (Sıra No: 573) (12.11.2024)      Bilanço Esasına Göre Defter Tutan Tüm Mükelleflere 1 Ocak 2025 Tarihinden İtibaren E-Defter Uygulamasına Geçme Zorunluluğu Getirildi (11.11.2024)      E-Defter ve Berat Yükleme Tarihleri Değişti (08.11.2024)      E-Defter Genel Tebliği (Sıra No: 1)’nde Değişiklik Yapılmasına Dair Tebliğ (Sıra No: 5) (08.11.2024)      TÜRMOB: Enflasyon Düzeltmesine İlişkin VUK Sirküleri (04.11.2024)      7256 ve 7326 sayılı Yapılandırma Kanunlarının Taksit Ödeme Sürelerinin Uzatılmasına İlişkin 1/11/2024 Tarihli ve 9078 Sayılı Cumhurbaşkanı Kararı 2/11/2024 Tarihli ve 32710 Sayılı Resmî Gazete’de Yayımlandı (02.11.2024)      VUK Sirküler 176 - Enflasyon Düzeltmesi Uygulaması (01.11.2024)     

HAVA DURUMU

MAKALELER


Asgari İşçilik Her İşletmede Uygulanabilir Dikkat (2)

 

Bursa;20.08.2013
 
Asgari İşçilik Her İşletmede Uygulanabilir Dikkat (2)
 
3- İnceleme esnasında sigortalılara ait fark sigorta primlerinin de ortaya çıkması halinde sigortalılara ait fark sigorta primleri uzlaşma kapsamına alınamaz. Bu sigortalılara ait fark sigorta primleri ve bu sigortalıların çalışmalarının bildirilmemesi veya eksik bildirimi nedeniyle uygulanacak olan idarî para cezaları da uzlaşma konusu yapılamaz.
 
III.Fark İşçilik Prim Borcu İçin Uzlaşma Talebi:
 
1-       İşverenler, devamlı   mahiyetteki   bir işyerinde yapılan  asgari  işçilik
incelemesi sonucunda eksik işçilik prim  farkının tespit edildiğine dair tutanağın düzenlenme  tarihinden, konuya ilişkin raporun Kurumun ilgili birimine gönderilmesine kadar geçen süre içerisinde her zaman uzlaşma talebinde bulunabilirler.
2-       İşyeri incelenen işverenin bizzat veya noterden alınmış vekaletnameye
dayanarak vekili vasıtasıyla; veya  tüzel kişiliği olmayan kuruluşlarda kanunî temsilcileri tarafından yazılı olarak Rehberlik ve Teftiş Başkanlığına başvurması esastır.   
3- Müfettiş veya Rehberlik ve Teftiş Başkanlığınca inceleme yapılan işverene uzlaşmaya davet niteliğinde bir yazı gönderilmez. Şu kadar ki Müfettiş tarafından, işveren ile birlikte incelemeye ilişkin tutanağın düzenlenmesi esnasında, işverene uzlaşma hakkının olduğu hatırlatılır ve bu durum da tutanakta belirtilir.
                4- İncelemeyi yapan Müfettişe veya Müfettişin sürekli görev yaptığı Grup Başkanlığına ya da ilgili İl Müdürlüğüne uzlaşma talep dilekçesi verilmesi veyahut uzlaşma talebinin inceleme tutanağında yer alması da ilgili mercie yapılmış yazılı başvuru yerine geçer. Söz konusu talep bu mercilerce derhal Rehberlik ve Teftiş Başkanlığına iletilir.
5- Uzlaşma talebinde bulunan işveren, tayin edilen uzlaşma gününden önce yazılı olarak Rehberlik ve Teftiş Başkanlığına veya komisyona bu talebinden vazgeçtiğini bildirebilir. Bu durumda işveren uzlaşma talep etmemiş gibi işlem yapılır.
                6- Uzlaşma görüşmeleri sırasında işveren veya işveren vekili isterse bağlı olunan meslek odasından bir temsilci ve 1/6/1989 tarihli ve 3568 sayılı Serbest Muhasebeci Malî Müşavirlik ve Yeminli Malî Müşavirlik Kanununa göre kurulan meslek odasından bir meslek mensubu bulundurabilir. Bu kişiler uzlaşma görüşmelerinde sadece görüş açıklayabilirler, görüşmeler sonucunda düzenlenecek tutanaklara imza atamazlar.
 
IV. Ödeme
Üzerinde uzlaşılan tutar ile birlikte hesaplanan para cezaları, uzlaşma tutanağının düzenlendiği tarihten itibaren bir ay içinde ödenir.
 
                V.SONUÇ
               
                Yazımızda konu edilen asgari işçilik oranları 29.09.2005 tarihli “asgari işçilik tesbit komisyonunca belirlenen çeşitli işkollarına ait asgari işçilik oranlarını gösterir tebliğ” ile tesbit edilmiş olup söz konusu tebliğin 6. inci maddesinde listede oranları bulunmayan işler için yapılacak işlemler belirtilmiştir.
 Tebliğ eki listede oranları bulunmayan işler veya idarece akreditif bedeli ödenmek ya da ihale bedeli dışında kısmen veya tamamen malzeme verilmek suretiyle yaptırılan işlere ait asgari işçilik oranları, Asgari İşçilik Tespit Komisyonunun Çalışma Usul ve Esasları Hakkında Yönetmeliğin 11 inci maddesinde belirtildiği gibi anılan Komisyonca tespit edilecektir. Ayrıca, oranı belli olmayan işler hakkında Üniteler veya Meslek Mensupları ya da Sigorta Müfettişlerince yapılacak işlemlerde, listede benzer bir iş için belirlenmiş olan oran dikkate alınmayacaktır .                denilmektedir.
                Oysa, SGK müfettişlerinin listede oranları bulunmayan işler hakkında da farklar çıkardığını, bu farkların çıkarılmasına ilişkin oran listelerinin bulunmadığını görüyoruz.
                Bu konuda SGK yetkililerinin bütün işletmeleri kapsayacak şekilde açıklamalarda bulunması veya asgari işçilik oranı belirlenmemiş konularda herhangi bir inceleme yapılmaması gerekmektedir.
                Yoksa işletmelerin, personel sayısı ile ilgili olarak herhangi bir müfettişin iki dudağı arasından çıkacak bir söz veya rapora yazılacak bir ibare işletmelere ağır cezalar getirecektir.
                Üstelik, bu konuda özellikle uzlaşmak veya anlaşmak zorundasınız.
                Çünkü:
                Uzlaşmadığınız veya öngörülen cezaları ödemediğiniz takdirde, yüzlerce işçinize ait sigorta primlerini zamanında ödediğiniz için her ay aldığınız indirimleri de kaybetmek durumundasınız.
 
                                                                                                                                            
 
Cevdet Akçakoca
Yeminli Mali Müşavir
 

                             

AKÇAKOCA Yeminli Mali Müşavirlik Ltd. Şti.

Adres:      Kükürtlü Mh. 3. Kardelen Sokak, Yıldız Apt. Sitesi Yıldız Apt. Blok No. 2A Osmangazi/Bursa

                 
29 Ekim Mah. Muammer Aksoy Cad. Kirmikil İş Merkezi No:26 /18 ve 22 Nilüfer /Bursa

Tel:           (0224) 233 28 20

E-Posta:   cevdeta@cevdetakcakoca.com  -   akcakoca@superonline.com



Her hakkı saklıdır. 2010 www.akcakocaymm.com.tr

Web Tasarım   
www.MuhasebeTR.com