Ana Sayfa Yap         Sık Kullanılanlara Ekle           İletişim    

  GİB E-Arşiv Portal'da Son Günlerde Kesintiler Yaşanmaktadır (19.11.2024)      GİB: Akaryakıt Satışlarında UTTS Kullanılması Hakkında Duyuru (19.11.2024)      Gelir ve Kurum Geçici Vergi Beyannamelerinin Verilme ve Ödeme Süreleri Uzatıldı (15.11.2024)      YN ÖKC Mükelleflerine Bankalar Tarafından Verilen Pos Cihazlarının Geri Alınma İşlemi 10.01.2025 Tarihine Ertelenmiştir (15.11.2024)      İşte Kullanılan Taşıtların “Ulusal Taşıt Tanıma Sistemine (UTTS)” 31/12/2024 Tarihine Kadar Kayıt Ettirme Zorunludur (14.11.2024)      Mal ve Hizmetlere Uygulanacak Katma Değer Vergisi Oranlarının Tespitine İlişkin Kararda Değişiklik Yapılmasına Dair Karar (Karar Sayısı: 9126) (14.11.2024)      7531 Bazı Kanunlarda Değişiklik Yapılmasına Dair Kanun (14.11.2024)      SGK Genelgesi 2024/13 Yayınlandı (13.11.2024)      E-Fatura ve E-Arşiv Fatura Uygulamasına Dahil Olmayan Mükelleflerce Düzenlenecek Tüm Faturaların, E-Arşiv Fatura Olarak Düzenlenmesi Zorunluluğu Getiriliyor (13.11.2024)      E-Defter Uygulaması Başvuru Dilekçesi GİB Dijital Vergi Dairesinden Yapılacak (13.11.2024)      Bütünleşik Kamu Mali Yönetim Bilişim Sistemi Uygulama Usul ve Esasları Hakkında Yönetmelikte Değişiklik Yapılmasına Dair Yönetmelik (13.11.2024)      435 Sıra No.lu Vergi Usul Kanunu Genel Tebliği Kapsamında Bilgi Girişi (13.11.2024)      E-Defter Uygulamasına Dahil Olan Mükelleflerin Dikkatine (12.11.2024)      Vergi Usul Kanunu Genel Tebliği (Sıra No: 509)’Nde Değişiklik Yapılmasına Dair Tebliğ (Sıra No: 573) (12.11.2024)      Bilanço Esasına Göre Defter Tutan Tüm Mükelleflere 1 Ocak 2025 Tarihinden İtibaren E-Defter Uygulamasına Geçme Zorunluluğu Getirildi (11.11.2024)      E-Defter ve Berat Yükleme Tarihleri Değişti (08.11.2024)      E-Defter Genel Tebliği (Sıra No: 1)’nde Değişiklik Yapılmasına Dair Tebliğ (Sıra No: 5) (08.11.2024)      TÜRMOB: Enflasyon Düzeltmesine İlişkin VUK Sirküleri (04.11.2024)      7256 ve 7326 sayılı Yapılandırma Kanunlarının Taksit Ödeme Sürelerinin Uzatılmasına İlişkin 1/11/2024 Tarihli ve 9078 Sayılı Cumhurbaşkanı Kararı 2/11/2024 Tarihli ve 32710 Sayılı Resmî Gazete’de Yayımlandı (02.11.2024)      VUK Sirküler 176 - Enflasyon Düzeltmesi Uygulaması (01.11.2024)     

HAVA DURUMU

MAKALELER


KAYITLI ELEKTRONİK POSTA (KEP) BAŞLADI

Bursa, 09.01.2014

KAYITLI ELEKTRONİK POSTA (KEP) BAŞLADI

 

 

                İlk defa 2012 yılında Kayıtlı Elektronik Posta sisteminden (KEPİNİZİ NASIL ALIRSINIZ) başlıklı yazımda bahsetmiş ve 2012 yılında yürürlüğe gireceğini açıklamıştım. Türk Ticaret Kanunundaki değişiklikler, ertelemeler, yeni düzenlemeler sonucunda Kayıtlı Elektronik Posta (Kep) tatbikatı 2014 yılına kadar uzadı.

                Genel olarak bilgi verirsek, 6102 sayılı yeni Türk Ticaret Kanununda elektronik tebligat, elektronik genel kurul ve benzeri gibi bilgi toplumu uygulamaları ön plana çıkmıştır.

                Bu uygulamalardan birisi de Kayıtlı Elektronik Posta Sisteminin kullanılmasıdır. Biz buna kısaca KEP diyoruz. Bu sistemin uygun olarak kullanılabilmesi  sayesinde ticarette ve hukukta hakikaten devrim niteliğinde yenilikler gelmiş olacaktır.

 19 Ocak 2013 tarihinden itibaren Anonim, limited ve sermayesi paylara bölünmüş komandit şirketlere elektronik yolla tebligat yapılması zorunlu hale getirilmiştir. Ancak Tebligatı yapacak kurumlar arasında sayılan Maliye Bakanlığı, Kamu Gözetimi Muhasebe ve Denetim Standartları Kurumu ve Çalışma ve Sosyal Güvenlik Bakanlığı gibi kurumlar bu konudaki çalışmalarına devam etmekte olup henüz KEP üzerinden e-tebligat yapmaya başlamadıklarından uygulama hayata geçmemiştir.

 

               

I. Kayıtlı Elektronik Posta Sistemi:

 KEP konusunu düzenleyen yönetmelik, 25.08.2011 tarih ve 28036 sayılı Resmi gazetede yayımlanmış olup yeni Türk Ticaret Kanununun tatbikatının başlaması ile yürürlüğe gireceği açıklanmış ancak en son 19.Ocak.2013 tarihinden itibaren tatbik edileceği bildirilmiştir.

 Söz konusu Yönetmeliğin amacı; kayıtlı elektronik posta sisteminin hukukî ve teknik yönleri ile işleyişine ilişkin usul ve esasları düzenlemektir.

Yönetmelik:  kayıtlı elektronik posta sistemine, bu sistemle yapılacak işlemler ile bu işlemlerin sonuçlarına, kayıtlı elektronik posta adresine sahip gerçek ve tüzel kişilere, kayıtlı elektronik posta hizmet sağlayıcılarının hak ve yükümlülüklerine, yetkilendirilmelerine ve denetimlerine ilişkin usul ve esasları kapsar.

KEP, e-imza ve zaman damgası kullanılarak, bir elektronik postanın iletildiğini garanti altına almayı, gönderen ve alan tarafların kim olduklarının bilinmesini, gönderilen iletinin ne olduğunun, içeriğinin başkalarınca değiştirilmediğinin ve gönderim zamanının kesin olarak tespit edilmesini sağlamaktadır.

Kep sistemi tatbik etmek mecburiyetindeki devlet daireleri:

1.Genel Bütçe kapsamındaki kamu daireleri

2.Özel Bütçeli İdareler

a.Yüksek Öğretim kurulu, üniversiteler ve yüksek teknoloji enstitüleri

b. Özel Bütçeli Diğer İdareler

3. Düzenleyici ve Denetleyici Kurumlar

4. Sosyal Güvenlik Kurumları

 

 

II.Kayıtlı Elektronik Posta Hizmet Sistem Sağlayıcıları:

 

                KEP Sisteminin yürümesi için KEPHS (kayıtlı elektronik posta hizmet sistem sağlayıcıları) sistemi yürürlüğe girecek, bu konuda başvuran ve yönetmelikte belirtilen esaslara uygun firmalar yetkilendirilecektir.        KEP sisteminden yararlanmak ve  KEP hesabı almak isteyen gerçek veya tüzel kişiler: bu hizmet sağlayıcılara başvuruda bulunur istenen gerekli belgeleri tamamlayan ve uygun bulunan firmalar, sözleşme ve taahhütname imzalayarak KEP sisteminden yararlanabilecektir.

Ülkemizdeki bir KEPHS, kayıtlı elektronik posta sistemini kuran ve işleten bir anonim şirket veya PTT olabilecektir. Aralık 2013 itibariyle BTK Bilim Teknoloji Kurumu ) tarafından yetkilendirilmiş 3 KEP Hizmet Sağlayıcısı bulunmaktadır. (PTT KEP, TNB KEP ve TURKKEP) 

Kep sistemine dahil olan firmaların bu 3 hizmet sağlayıcısından birine başvurarak sisteme dahil olmaları önem taşımaktadır. Firmalara kep sistemine dahil olmalarını tavsiye etmekteyiz.

 

.

III. Hukuki sonuçlar:

 Sistem sağlayıcıları, KEP sistemi içerisinde bir elektronik iletinin gönderilmesi ve alınması dışında elektronik belgelerin saklanması, güvenli iletişim ve elektronik ortamda güvenilir üçüncü taraf hizmetleri gibi katma değerli hizmetler sunabilir. Sistem sağlayıcıların KEP sistemi üzerinden sunduğu hizmetlere ilişkin olarak oluşturduğu kayıtlar ile KEP delilleri senet hükmündedir ve aksi ispat edilinceye kadar kesin delil sayılır.  KEP hesabı kullanılarak gerçekleştirilen tüm işlemlere ilişkin hukukî sonuçlar hesap sahibi üzerinde doğar.

 

Sonuç:

KEP ve hizmet sistemi ile ilgili kurum tam olarak faaliyete geçince , artık tebligat yapıldıydı, yapılmadıydı, yok komşuya mektup bırakıldı, yok muhtara teslim edildi, hayır efendim resmi ilan yapıldı gibi hukukta ihtilaflar, yeni deyimle anlaşmazlıklar doğuracak bir çok uygulama ortadan kalkacak ve kısa sürede kesin sonuçlar alınacak, mahkemelerdeki ve vergi dairelerindeki tebligat konusu ile ilgili birçok kilitlenmelerin önüne geçilmiş olacaktır.

   KEP ‘lerimiz şimdiden hayırlı olsun.

                                                                                                

 

                                                                                                                                Cevdet Akçakoca

                                                                                                                                Yeminli Mali Müşavir

 

 


                             

AKÇAKOCA Yeminli Mali Müşavirlik Ltd. Şti.

Adres:      Kükürtlü Mh. 3. Kardelen Sokak, Yıldız Apt. Sitesi Yıldız Apt. Blok No. 2A Osmangazi/Bursa

                 
29 Ekim Mah. Muammer Aksoy Cad. Kirmikil İş Merkezi No:26 /18 ve 22 Nilüfer /Bursa

Tel:           (0224) 233 28 20

E-Posta:   cevdeta@cevdetakcakoca.com  -   akcakoca@superonline.com



Her hakkı saklıdır. 2010 www.akcakocaymm.com.tr

Web Tasarım   
www.MuhasebeTR.com