Ana Sayfa Yap         Sık Kullanılanlara Ekle           İletişim    

  GİB E-Arşiv Portal'da Son Günlerde Kesintiler Yaşanmaktadır (19.11.2024)      GİB: Akaryakıt Satışlarında UTTS Kullanılması Hakkında Duyuru (19.11.2024)      Gelir ve Kurum Geçici Vergi Beyannamelerinin Verilme ve Ödeme Süreleri Uzatıldı (15.11.2024)      YN ÖKC Mükelleflerine Bankalar Tarafından Verilen Pos Cihazlarının Geri Alınma İşlemi 10.01.2025 Tarihine Ertelenmiştir (15.11.2024)      İşte Kullanılan Taşıtların “Ulusal Taşıt Tanıma Sistemine (UTTS)” 31/12/2024 Tarihine Kadar Kayıt Ettirme Zorunludur (14.11.2024)      Mal ve Hizmetlere Uygulanacak Katma Değer Vergisi Oranlarının Tespitine İlişkin Kararda Değişiklik Yapılmasına Dair Karar (Karar Sayısı: 9126) (14.11.2024)      7531 Bazı Kanunlarda Değişiklik Yapılmasına Dair Kanun (14.11.2024)      SGK Genelgesi 2024/13 Yayınlandı (13.11.2024)      E-Fatura ve E-Arşiv Fatura Uygulamasına Dahil Olmayan Mükelleflerce Düzenlenecek Tüm Faturaların, E-Arşiv Fatura Olarak Düzenlenmesi Zorunluluğu Getiriliyor (13.11.2024)      E-Defter Uygulaması Başvuru Dilekçesi GİB Dijital Vergi Dairesinden Yapılacak (13.11.2024)      Bütünleşik Kamu Mali Yönetim Bilişim Sistemi Uygulama Usul ve Esasları Hakkında Yönetmelikte Değişiklik Yapılmasına Dair Yönetmelik (13.11.2024)      435 Sıra No.lu Vergi Usul Kanunu Genel Tebliği Kapsamında Bilgi Girişi (13.11.2024)      E-Defter Uygulamasına Dahil Olan Mükelleflerin Dikkatine (12.11.2024)      Vergi Usul Kanunu Genel Tebliği (Sıra No: 509)’Nde Değişiklik Yapılmasına Dair Tebliğ (Sıra No: 573) (12.11.2024)      Bilanço Esasına Göre Defter Tutan Tüm Mükelleflere 1 Ocak 2025 Tarihinden İtibaren E-Defter Uygulamasına Geçme Zorunluluğu Getirildi (11.11.2024)      E-Defter ve Berat Yükleme Tarihleri Değişti (08.11.2024)      E-Defter Genel Tebliği (Sıra No: 1)’nde Değişiklik Yapılmasına Dair Tebliğ (Sıra No: 5) (08.11.2024)      TÜRMOB: Enflasyon Düzeltmesine İlişkin VUK Sirküleri (04.11.2024)      7256 ve 7326 sayılı Yapılandırma Kanunlarının Taksit Ödeme Sürelerinin Uzatılmasına İlişkin 1/11/2024 Tarihli ve 9078 Sayılı Cumhurbaşkanı Kararı 2/11/2024 Tarihli ve 32710 Sayılı Resmî Gazete’de Yayımlandı (02.11.2024)      VUK Sirküler 176 - Enflasyon Düzeltmesi Uygulaması (01.11.2024)     

HAVA DURUMU

MAKALELER


Yine Bağımsız Denetim

 

Bursa, 12.Haziran.2014
 
YİNE BAĞIMSIZ DENETİM
 
                Bugünlerde, konunun gereği sayın, lütfen reklam saymayın. Meslektaşlarla birlikte yeni bir atılımda bulunduk. Şu anda Bursa’da Yeminli Mali Müşavirlerin ortak olduğu bir bağımsız denetim şirketi kuruldu, tescil edilmek üzere.
                Uluslararası muhasebe standartları,(UMS), Türkiye Muhasebe Standartları (TMS-Bağımsız Denetim Standartları BDS) , Uluslararası Finansal Raporlama Standartları (UFRS) ve bunun izdüşümü olan Türkiye Finansal Raporlama Standartları (TFRS) konusu bu defa çok yoğun olarak karşımıza çıktı.
                Daha önce defalarca yazdığımız gibi, dünyada sınırlı sayıda denetim yapılıyor. Türkiye’de de şu anda 3.500 civarında firma bağımsız denetime tabi olmak üzere. Sözleşmeler yapılıyor, denetçiler yetişiyor. İnşallah umulan verimlilik de elde edilir. Bu arada da bağımsız denetime tabi firmaların sınırları değiştirilerek belki de önümüzdeki yıl 20.000 civarında firmanın bağımsız denetime tabi olması konusunda çalışmalar yapılıyor.
                Bağımsız denetimle ilgili her türlü eğitimi gördük. Firma kurmaya çalışıyoruz. Hizmet vereceğiz. Ancak, gerek dünyada ve gerekse ülkemizde bağımsız denetimin bir ayağının hala eksik olduğu kanaatindeyim.
                Bağımsız denetim tamamlandığında bir görüş sunuluyor. Özellikle BDS 700 ve 705 görüş oluşturma ve raporlama ile olumlu görüş dışında görüş bildirme konusunu işliyor. Netice olarak, denetçinin görüşü ve denetim raporundaki görüş: firmanın işlemlerinin Bağımsız Denetim Standartlarına uygun olup olmadığı konusundadır.
                Gerek Türkiye’de ve gerekse dünyada bağımsız denetime tabi bir çok firmanın, birdenbire güç duruma düştüğünü ve battığını görüyoruz.
                Bana göre Bağımsız Denetim Standartlarında bir eksik var. Firmanın gelecek durumunun nasıl olabileceği, güç durumda olma ihtimalinin kuvvetlendiği gibi görüşlere de ihtiyaç vardır.
                Yayımlanan BDS 800 e kadar olan standartlar güç durumda olan veya batma ihtimali olan bir işletmenin nasıl raporlanacağını , nasıl bir görüş belirtileceğini düzenlememektedir.
                Türkiye’de bu sistem, yani bağımsız denetim sistemi tatbikatı esas olacaksa, (ki kamu otoritesi yani Kamu Gözetimi Kurumu bu sistemi oturtmakta çok ciddi olarak çalışıyor) o zaman güç duruma düşmek üzere olan firmaları da belirleyecek, bu konuda ikazlarda bulunacak bir standart da gereklidir diye düşünüyorum.
                Devamlılık şartının bu esası yerine getirmediği kanaatindeyim. İşletmenin güç duruma düşmesi halinin de kesin olarak bir standart konusu olması gereklidir.
 
Cevdet Akçakoca
Bağımsız Denetçi
Yeminli Mali Müşavir

                             

AKÇAKOCA Yeminli Mali Müşavirlik Ltd. Şti.

Adres:      Kükürtlü Mh. 3. Kardelen Sokak, Yıldız Apt. Sitesi Yıldız Apt. Blok No. 2A Osmangazi/Bursa

                 
29 Ekim Mah. Muammer Aksoy Cad. Kirmikil İş Merkezi No:26 /18 ve 22 Nilüfer /Bursa

Tel:           (0224) 233 28 20

E-Posta:   cevdeta@cevdetakcakoca.com  -   akcakoca@superonline.com



Her hakkı saklıdır. 2010 www.akcakocaymm.com.tr

Web Tasarım   
www.MuhasebeTR.com