Ana Sayfa Yap         Sık Kullanılanlara Ekle           İletişim    

  GİB E-Arşiv Portal'da Son Günlerde Kesintiler Yaşanmaktadır (19.11.2024)      GİB: Akaryakıt Satışlarında UTTS Kullanılması Hakkında Duyuru (19.11.2024)      Gelir ve Kurum Geçici Vergi Beyannamelerinin Verilme ve Ödeme Süreleri Uzatıldı (15.11.2024)      YN ÖKC Mükelleflerine Bankalar Tarafından Verilen Pos Cihazlarının Geri Alınma İşlemi 10.01.2025 Tarihine Ertelenmiştir (15.11.2024)      İşte Kullanılan Taşıtların “Ulusal Taşıt Tanıma Sistemine (UTTS)” 31/12/2024 Tarihine Kadar Kayıt Ettirme Zorunludur (14.11.2024)      Mal ve Hizmetlere Uygulanacak Katma Değer Vergisi Oranlarının Tespitine İlişkin Kararda Değişiklik Yapılmasına Dair Karar (Karar Sayısı: 9126) (14.11.2024)      7531 Bazı Kanunlarda Değişiklik Yapılmasına Dair Kanun (14.11.2024)      SGK Genelgesi 2024/13 Yayınlandı (13.11.2024)      E-Fatura ve E-Arşiv Fatura Uygulamasına Dahil Olmayan Mükelleflerce Düzenlenecek Tüm Faturaların, E-Arşiv Fatura Olarak Düzenlenmesi Zorunluluğu Getiriliyor (13.11.2024)      E-Defter Uygulaması Başvuru Dilekçesi GİB Dijital Vergi Dairesinden Yapılacak (13.11.2024)      Bütünleşik Kamu Mali Yönetim Bilişim Sistemi Uygulama Usul ve Esasları Hakkında Yönetmelikte Değişiklik Yapılmasına Dair Yönetmelik (13.11.2024)      435 Sıra No.lu Vergi Usul Kanunu Genel Tebliği Kapsamında Bilgi Girişi (13.11.2024)      E-Defter Uygulamasına Dahil Olan Mükelleflerin Dikkatine (12.11.2024)      Vergi Usul Kanunu Genel Tebliği (Sıra No: 509)’Nde Değişiklik Yapılmasına Dair Tebliğ (Sıra No: 573) (12.11.2024)      Bilanço Esasına Göre Defter Tutan Tüm Mükelleflere 1 Ocak 2025 Tarihinden İtibaren E-Defter Uygulamasına Geçme Zorunluluğu Getirildi (11.11.2024)      E-Defter ve Berat Yükleme Tarihleri Değişti (08.11.2024)      E-Defter Genel Tebliği (Sıra No: 1)’nde Değişiklik Yapılmasına Dair Tebliğ (Sıra No: 5) (08.11.2024)      TÜRMOB: Enflasyon Düzeltmesine İlişkin VUK Sirküleri (04.11.2024)      7256 ve 7326 sayılı Yapılandırma Kanunlarının Taksit Ödeme Sürelerinin Uzatılmasına İlişkin 1/11/2024 Tarihli ve 9078 Sayılı Cumhurbaşkanı Kararı 2/11/2024 Tarihli ve 32710 Sayılı Resmî Gazete’de Yayımlandı (02.11.2024)      VUK Sirküler 176 - Enflasyon Düzeltmesi Uygulaması (01.11.2024)     

HAVA DURUMU

MAKALELER


Neden Bağımsız Denetim (1)

 

Bursa, 21.Ekim.2014
 
NEDEN BAĞIMSIZ DENETİM? (‘1)
 
                6102 Sayılı Türk Ticaret Kanununu daha henüz taslak halinde iken incelemiş ve Denetleme konusunu içeren 397 den 406 ıncı maddelere kadar olan kısma karşı çıkmış, bu konularda bir çok yazı yazmıştım.
                Önce neden karşı çıktığımı ve bağımsız denetimin ülkemizde gelişmesini kronolojik olarak anlatayım.
1.     Bu maddelerdeki hükümler, Türkiye’nin muhasebe sisteminin belkemiği olan SMMM ve YMM lerden çok, teşkilatlanmış olan yabancı denetim şirketlerine yarayacak şekilde tanzim edilmişti.
2.     Yasanın tanıtımında, yasanın oluşumunda büyük emeği geçen Prof. Özellikle dayatmalarda bulunur gibi anlatımlarla yasayı tanıtıyor ve bir takım düzenlemeler yerine, çıkacak bu yasanın bu haline uymak mecburiyetindesiniz şeklinde konuşuyordu. Tabii, bu anlatımlar başta benim olmak üzere bir çok kimsenin tepkisini çekiyordu.
3.     Sonuçta yasanın 55 maddesi değişti.
4.     Ama yine de denetim ayağı eksik kaldı.
5.     6102 sayılı Türk Ticaret Kanununun kabulü ve resmi gazetede yayımlanmasından aşağı yukarı 10 ay sonra denetim konusundaki karışıklıklara son vermek üzere yeni bir kurum kuruldu.
6.     26.09.2011 tarihinde kabul edilen 660 sayılı Kamu gözetimi muhasebe ve denetim standartları kurumunun teşkilat ve görevleri hakkında kanun hükmünde kararname, 2.11.2011 tarih ve 28103 sayılı resmi gazetede yayımlandı.
7.     Daha önce SPK, BDDK, EPDK vs.vs. gibi bir çok kuruluşların kendilerine göre düzenledikleri çalışmalar ve Bağımsız denetim konusundaki bütün yetkiler kısa adı KGK olan bu kuruma verildi.
8.     Kurumun başına genç ve çalışkan bir Başkan atandı.
9.     Kurum son hızla muhasebe ve raporlama standartlarını yeniden tesbit edip yayımlamaya başladı. Özellikle,TMS (Türkiye Muhasebe Standartları), TFRS (Türkiye Finansal Raporlama Standartları) mevzuat ve ilgili yönetmelikleri, tebliğleri, yorumları yayımlandı ve hangi şirketlerin bağımsız denetime tabi olacağı belirtildi.
10.   Kurulmuş yerli ve yabancı denetim şirketlerini yeni yayımlanan mevzuat gereğince yeniden inceleyerek bağımsız denetim yapacak şirketleri tesbit ederek yetkilendirmeye başladı.
11.   Denetim şirketi kuruluşu ön izni bu kuruma yani KGK ya ait oldu.
12.   Biz de DURUM BAĞIMSIZ DENETİM VE YEMİNLİ MALİ MÜŞAVİRLİK ANONİM ŞİRKETİ adı altında 8 Yeminli Mali Müşavir bir araya gelerek çok güçlü olacağını düşündüğümüz bir denetim şirketi kurduk.
13.   Gerek kuruluş esnasında ve gerekse daha önce bağımsız denetim belgelerimizi ve mühürlerimizi teslim alırken yüzü gülen, işini yapmak için parçalanan devlet memurları ile karşılaştık.
14.   Dolayısıyla bu gördüklerimizden sonra psikolojik olarak bağımsız denetimi kabul etmeye başladık.
 
 
Cevdet Akçakoca
Bağımsız Denetçi -YMM
 

                             

AKÇAKOCA Yeminli Mali Müşavirlik Ltd. Şti.

Adres:      Kükürtlü Mh. 3. Kardelen Sokak, Yıldız Apt. Sitesi Yıldız Apt. Blok No. 2A Osmangazi/Bursa

                 
29 Ekim Mah. Muammer Aksoy Cad. Kirmikil İş Merkezi No:26 /18 ve 22 Nilüfer /Bursa

Tel:           (0224) 233 28 20

E-Posta:   cevdeta@cevdetakcakoca.com  -   akcakoca@superonline.com



Her hakkı saklıdır. 2010 www.akcakocaymm.com.tr

Web Tasarım   
www.MuhasebeTR.com