Ana Sayfa Yap         Sık Kullanılanlara Ekle           İletişim    

  GİB E-Arşiv Portal'da Son Günlerde Kesintiler Yaşanmaktadır (19.11.2024)      GİB: Akaryakıt Satışlarında UTTS Kullanılması Hakkında Duyuru (19.11.2024)      Gelir ve Kurum Geçici Vergi Beyannamelerinin Verilme ve Ödeme Süreleri Uzatıldı (15.11.2024)      YN ÖKC Mükelleflerine Bankalar Tarafından Verilen Pos Cihazlarının Geri Alınma İşlemi 10.01.2025 Tarihine Ertelenmiştir (15.11.2024)      İşte Kullanılan Taşıtların “Ulusal Taşıt Tanıma Sistemine (UTTS)” 31/12/2024 Tarihine Kadar Kayıt Ettirme Zorunludur (14.11.2024)      Mal ve Hizmetlere Uygulanacak Katma Değer Vergisi Oranlarının Tespitine İlişkin Kararda Değişiklik Yapılmasına Dair Karar (Karar Sayısı: 9126) (14.11.2024)      7531 Bazı Kanunlarda Değişiklik Yapılmasına Dair Kanun (14.11.2024)      SGK Genelgesi 2024/13 Yayınlandı (13.11.2024)      E-Fatura ve E-Arşiv Fatura Uygulamasına Dahil Olmayan Mükelleflerce Düzenlenecek Tüm Faturaların, E-Arşiv Fatura Olarak Düzenlenmesi Zorunluluğu Getiriliyor (13.11.2024)      E-Defter Uygulaması Başvuru Dilekçesi GİB Dijital Vergi Dairesinden Yapılacak (13.11.2024)      Bütünleşik Kamu Mali Yönetim Bilişim Sistemi Uygulama Usul ve Esasları Hakkında Yönetmelikte Değişiklik Yapılmasına Dair Yönetmelik (13.11.2024)      435 Sıra No.lu Vergi Usul Kanunu Genel Tebliği Kapsamında Bilgi Girişi (13.11.2024)      E-Defter Uygulamasına Dahil Olan Mükelleflerin Dikkatine (12.11.2024)      Vergi Usul Kanunu Genel Tebliği (Sıra No: 509)’Nde Değişiklik Yapılmasına Dair Tebliğ (Sıra No: 573) (12.11.2024)      Bilanço Esasına Göre Defter Tutan Tüm Mükelleflere 1 Ocak 2025 Tarihinden İtibaren E-Defter Uygulamasına Geçme Zorunluluğu Getirildi (11.11.2024)      E-Defter ve Berat Yükleme Tarihleri Değişti (08.11.2024)      E-Defter Genel Tebliği (Sıra No: 1)’nde Değişiklik Yapılmasına Dair Tebliğ (Sıra No: 5) (08.11.2024)      TÜRMOB: Enflasyon Düzeltmesine İlişkin VUK Sirküleri (04.11.2024)      7256 ve 7326 sayılı Yapılandırma Kanunlarının Taksit Ödeme Sürelerinin Uzatılmasına İlişkin 1/11/2024 Tarihli ve 9078 Sayılı Cumhurbaşkanı Kararı 2/11/2024 Tarihli ve 32710 Sayılı Resmî Gazete’de Yayımlandı (02.11.2024)      VUK Sirküler 176 - Enflasyon Düzeltmesi Uygulaması (01.11.2024)     

HAVA DURUMU

MAKALELER


Neden Bağımsız Denetim (4)

 

Bursa; 02.12.2014
 
NEDEN BAĞIMSIZ DENETİM ? ( 4 )
 
Yukarıda bağımsız denetime tabi olanları açıkladığımız karar bize göre çok
ani olarak yayımlandı. Öyle ki, bizim ve daha sonra ortak olarak bağımsız denetim şirketimizi kurduğumuz bir çok yeminli mali müşavir arkadaşımızın şirketi, yukarıda belirtilen karara uyuyordu. Fakat, bizlerin bir BAĞIMSIZ DENETİM ŞİRKETİMİZ olmadığı için bağımsız denetime tabi olan bir çok müşterimizi kaybettik.
                Müşteri kaybetmek pek de önemli değildi. Biz, iyi hizmet verdiğimiz takdirde giden o müşteriler nasıl olsa geri gelecektir. Ancak, biz de kendimizi sorguladık, neden bağımsız denetim şirketini kurmakta geç kaldık?
                Özellikle, Türkiyede yeni Türk Ticaret Kanunu ile bütün şirketlerin bağımsız denetime tabi olacağı gibi bir hava oluşturulmuştu.
                Bütün muhasebeciler bağımsız denetçi oluyor ve bağımsız denetim adı altında gökten para yağıyor veya yağacak havası meydana gelmişti. Yüzbinlerce şirketin bağımsız denetime tabi olmasına imkan yoktu bize göre.
                Daha sonra bağımsız denetim şirketimizi kurmaya kalktığımızda, KGK yetkililerinin beyanları da başladı. Hem de çok ciddi beyanlar idi bunlar.
                Yazının yazıldığı Ekim.2014 döneminde Türkiyede bağımsız denetime tabi şirket sayısı 3.500 civarındadır. 2014 yılının sonunda bağımsız denetime tabi şirket sayısının 5 ila 10.000 arasında 2015 yılında 10.000 in üzerinde 2016 yılından itibaren ise 20.000 civarında olacağı hesaplanmaktadır.
                Bağımsız denetçi sayısı henüz 10.000 rakamına bile ulaşamamıştır. Bağımsız denetim kuruluşu şirket sayısı ise 130 dur.
                Kamu Gözetimi Kurumunun teşvik edici tutumu ve bu sayılar, bağımsız denetim işinin ülkemizde tutacağını göstermektedir.
                Tam bu sırada 26.08.2014 tarih ve 29100 sayılı resmi gazetede Kamu Gözetimi Kurumunun 01/26 sayılı kararı yayımlanmıştır. Karar aynen şöyledir.
 
     Kamu Gözetimi, Muhasebe ve Denetim Standartları Kurumundan:
     Karar No: 75935942-050.01.04 - [01/26]
     Toplantı Tarihi: 21/8/2014
     13/1/2011 tarihli ve 6102 sayılı Türk Ticaret Kanunu'nun 88 inci ve Geçici 1 inci maddeleri ile 26/9/2011 tarihli ve 660 sayılı KHK'nın 9 uncu, 26 ncı ve Geçici 1 inci maddeleri uyarınca;
     1- Ekli listedeki kurum, kuruluş ve işletmelerin 1/1/2014 tarihi ve sonrasında başlayan hesap dönemlerine ilişkin münferit ve konsolide finansal tablolarının hazırlanmasında Türkiye Muhasebe Standartlarının uygulanmasına,
     2- Ekli listede yer almayan kurum, kuruluş ve işletmelerin de münferit veya konsolide finansal tablolarının hazırlanmasında isteğe bağlı olarak Türkiye Muhasebe Standartlarını uygulayabileceğine,
     3- Yukarıdaki kapsama dâhil olmayanlar için Kurumca bir belirleme yapılıncaya kadar yürürlükteki mevzuatın uygulanmasının devamına,
     karar verilmiştir.
 
Yeminli Mali Müşavir
Cevdet Akçakoca

                             

AKÇAKOCA Yeminli Mali Müşavirlik Ltd. Şti.

Adres:      Kükürtlü Mh. 3. Kardelen Sokak, Yıldız Apt. Sitesi Yıldız Apt. Blok No. 2A Osmangazi/Bursa

                 
29 Ekim Mah. Muammer Aksoy Cad. Kirmikil İş Merkezi No:26 /18 ve 22 Nilüfer /Bursa

Tel:           (0224) 233 28 20

E-Posta:   cevdeta@cevdetakcakoca.com  -   akcakoca@superonline.com



Her hakkı saklıdır. 2010 www.akcakocaymm.com.tr

Web Tasarım   
www.MuhasebeTR.com