Ana Sayfa Yap         Sık Kullanılanlara Ekle           İletişim    

  GİB E-Arşiv Portal'da Son Günlerde Kesintiler Yaşanmaktadır (19.11.2024)      GİB: Akaryakıt Satışlarında UTTS Kullanılması Hakkında Duyuru (19.11.2024)      Gelir ve Kurum Geçici Vergi Beyannamelerinin Verilme ve Ödeme Süreleri Uzatıldı (15.11.2024)      YN ÖKC Mükelleflerine Bankalar Tarafından Verilen Pos Cihazlarının Geri Alınma İşlemi 10.01.2025 Tarihine Ertelenmiştir (15.11.2024)      İşte Kullanılan Taşıtların “Ulusal Taşıt Tanıma Sistemine (UTTS)” 31/12/2024 Tarihine Kadar Kayıt Ettirme Zorunludur (14.11.2024)      Mal ve Hizmetlere Uygulanacak Katma Değer Vergisi Oranlarının Tespitine İlişkin Kararda Değişiklik Yapılmasına Dair Karar (Karar Sayısı: 9126) (14.11.2024)      7531 Bazı Kanunlarda Değişiklik Yapılmasına Dair Kanun (14.11.2024)      SGK Genelgesi 2024/13 Yayınlandı (13.11.2024)      E-Fatura ve E-Arşiv Fatura Uygulamasına Dahil Olmayan Mükelleflerce Düzenlenecek Tüm Faturaların, E-Arşiv Fatura Olarak Düzenlenmesi Zorunluluğu Getiriliyor (13.11.2024)      E-Defter Uygulaması Başvuru Dilekçesi GİB Dijital Vergi Dairesinden Yapılacak (13.11.2024)      Bütünleşik Kamu Mali Yönetim Bilişim Sistemi Uygulama Usul ve Esasları Hakkında Yönetmelikte Değişiklik Yapılmasına Dair Yönetmelik (13.11.2024)      435 Sıra No.lu Vergi Usul Kanunu Genel Tebliği Kapsamında Bilgi Girişi (13.11.2024)      E-Defter Uygulamasına Dahil Olan Mükelleflerin Dikkatine (12.11.2024)      Vergi Usul Kanunu Genel Tebliği (Sıra No: 509)’Nde Değişiklik Yapılmasına Dair Tebliğ (Sıra No: 573) (12.11.2024)      Bilanço Esasına Göre Defter Tutan Tüm Mükelleflere 1 Ocak 2025 Tarihinden İtibaren E-Defter Uygulamasına Geçme Zorunluluğu Getirildi (11.11.2024)      E-Defter ve Berat Yükleme Tarihleri Değişti (08.11.2024)      E-Defter Genel Tebliği (Sıra No: 1)’nde Değişiklik Yapılmasına Dair Tebliğ (Sıra No: 5) (08.11.2024)      TÜRMOB: Enflasyon Düzeltmesine İlişkin VUK Sirküleri (04.11.2024)      7256 ve 7326 sayılı Yapılandırma Kanunlarının Taksit Ödeme Sürelerinin Uzatılmasına İlişkin 1/11/2024 Tarihli ve 9078 Sayılı Cumhurbaşkanı Kararı 2/11/2024 Tarihli ve 32710 Sayılı Resmî Gazete’de Yayımlandı (02.11.2024)      VUK Sirküler 176 - Enflasyon Düzeltmesi Uygulaması (01.11.2024)     

HAVA DURUMU

MAKALELER


YMM ve SMMM raphorlarının elektronik ortamda gönderilmesi gerçekleşmeli mi

 

Son günlerde kvd iadelerinin %50 sinin 10 gün içinde verilmesi ve YMM ve SMMM raporlarının elektronik ortamda verilmesi konusu yeniden gündeme gelmeye başladı.  03.Temmuz.2018 tarihli bir yazımdan büyük ölçüde alıntılar yaparak bu yazımı yazıyorum.

Biz, Yeminli Mali Müşavirler olarak Haziran ayında yıllık tam tasdik raporlarımızı Maliye Bakanlığına vergi daireleri vasıtasıyla vereceğiz. Daha önceki yazılarımda da bahsettiğim gibi bu işlem şöyle gerçekleşiyor.

Tam tasdik raporlarını ve teslim tutanaklarımızı ilgili vergi dairesine götürüyoruz, vergi dairesi bu raporları tarayıcıdan geçirerek kayda alıyor ve yazılı olan raporlarımızı da teslim alarak arşive koyuyor. Prensip olarak, ben raporlarımı posta ile göndermiyorum. Bizzat teslim ediyorum ve ilgili vergi dairesi müdürleri, müdür muavinleri veya yetkilileri ile de sohbet ediyorum. Hiç olmazsa bir çay içerek Maliyenin uygulamaları hakkında da konuşmalar yapıyor, fikirler ileri sürüyoruz.

Tabii bu görüşme ve konuşmalar arasında da benim için yeni  yazı konuları ve Maliyenin yapabileceği şeyler konusunda da fikirler ortaya çıkıyor.  Vergi daireleri yetkilileri bir yandan elektronik olarak ilerleme isterken, bir yandan da bürokrasinin bunu nasıl karşılayacağını düşünüyorlar ama kara kara değil.

Konuştuğum bir çok vergi dairesi müdürü veya yetkilisi sisteme alışmış durumda ve bu sistemde daha çok ilerlemeler yapılabileceğini biliyorlar, iddia ediyorlar ve bekliyorlar.

Eskiden burnundan kıl aldırmayan, suratı asık, klasik memur tipli maliyeciler yok artık diye düşünüyorum. Bugünkü maliyeciler çok güzel fikirler ileri sürüyor, düşünüyor, çözüm arıyorlar. Bundan büyük mutluluk duyuyorum.

Neler yapılabilir konusunda aklımıza bir çok şeyler geliyor. Örnek olarak:


        1. Türkiye ve Maliye Bakanlığı elektronik teslim ve tebligat sisteminde o kadar ileri gitti ki bizim raporlarımız da pekala e-imza ve e - şifrelerle maliye bakanlığı ve ilgili vergi dairelerine verilebilir, böylece kağıt ortamında uğraşmayabiliriz. Neden olmasın?

(Burada problem, Maliyenin diğer uygulayıcılar gibi ıslak imza yerine elektronik imza ile teslimi kabul etmesi ve rapor hazırlayanların raporlarını elektronik ortamda teslim edebilecek alet edevata sahip olmasıdır.)

          2. Bugünkü sisteme baktığımızda, Geçmişte, Başbakan Sayın Yıldırım Akbuluta ithaf edilen evrakların bir fotokopisinin alınarak arşivin imha edilmesi konusu aklımıza geliyor. Şu andaki bizim sistemimiz de aşağı yukarı öyle. Kağıt ortamında raporlarımızı hazırlıyoruz, Maliyeye teslim ediyoruz, onlar bütün evrakları tarayıcıdan geçirerek resmi ve elektronik kayıtlara alıyorlar, ayrıca kağıt ortamındaki dosyayı da alıyor ve arşivde saklıyorlar. İnşallah, bu sistem bir adım ileri gider de bütün YMM ve SMMM ler raporlarını elektronik ortamda Maliyeye ve Vergi dairelerine teslim edebilirler. 

           3. Eski yazımda da böyle bir teklifte bulunma cesaretini nereden bulduğumu şöyle anlatmıştım.
            a. Serbest meslek mensupları defterleri artık elektronik ortamda tutuluyor, bu yapılıyorsa, raporlar neden elektronik ortamda teslim edilemesin?
            b. SMMM lere de bir takım raporlar yapma yetkisi verilmiştir. Bu yetkiler biraz daha artırılma durumunda idi.    O zaman, kesinlikle raporların elektronik ortamda verilmesi gündeme gelmelidir. 
            c. Yatırım teşvik belgesi işlemlerinin elektronik ortamda yürütülmesine ilişkin yetkilendirme tebliği çıkmış ve bir yıldan fazla süredir uygulanmaktadır.. Bu tebliğ çerçevesinde yetki almak kaydı ile Mükellefler, işlemlerini Ankara'ya gitmeden daha rahat bir şekilde yürütebilmektedirler. Böyle bir tebliğ varken, SMMM ve YMM raporları niye elektronik ortamda teslim edilmesin diyebilirim. 
             d. Yine ihracat yapanlar bilir, dahilde işleme izin belgeleri de uzun zamandır elektronik ortamda tanzim edilmekte ve takip edilmektedir. 
            4. Bilindiği gibi bir çok Sosyal Güvenlik Kurumu işlemleri de elektronik ortamda yapılmaktadır. Herhangi bir problem çıkmadan da yürütülmektedir. 
            5. Yine, Tübitak tarafından takip edilen ar-ge işlemleri ve raporları da elektronik ortamda takip edilmektedir. Yine bu işlemler de bugüne kadar problem çıkmadan yürütülmektedir. 
            6. Kamu Gözetimi Kurumu (KGK) nın yetkilendirdiği bağımsız denetim şirketleri ve bağımsız denetçilerle ilgili  rapor ve işlemlerin de elektronik ortamda yürütüldüğü bilinmektedir. . 
             7. Türkiye, e devlet, e-defter, e-bilgi, e-bankacılık gibi konularda dünyanın en ileri ülkelerinden biridir. Bu sayede de, bir çok ekonomik şoklara da rahatlıkla dayanabilmektedir. 
             Çağımız bilgi çağıdır, teknoloji çağıdır, endüstride Türkiye de 4.0 a ve ilerisine geçmek üzere hazırlık yapmaktadır. O zaman, bilgi çağının bütün araç, gereç ve silahlarını, gerek devlet ve gerekse özel sektör en iyi şekilde kullanmalı, yararlanmalı ve böylece bırakın dünya ile aynı seviyede olmayı, daima bir adım ileride olmalıyız diyor ve elektronik ortamda raporların verilmesi konusunda  yeniliklerle yeni tebliğ ve düzenlemeler bekliyorum. 


                             

AKÇAKOCA Yeminli Mali Müşavirlik Ltd. Şti.

Adres:      Kükürtlü Mh. 3. Kardelen Sokak, Yıldız Apt. Sitesi Yıldız Apt. Blok No. 2A Osmangazi/Bursa

                 
29 Ekim Mah. Muammer Aksoy Cad. Kirmikil İş Merkezi No:26 /18 ve 22 Nilüfer /Bursa

Tel:           (0224) 233 28 20

E-Posta:   cevdeta@cevdetakcakoca.com  -   akcakoca@superonline.com



Her hakkı saklıdır. 2010 www.akcakocaymm.com.tr

Web Tasarım   
www.MuhasebeTR.com